“Remember me when you do pray, that hope doth lead from day to day." (Anne Boleyn)
SPM.Holocaust.
Organizováné nasili. štatnými institucemi byla organizováná genocida. Antisemitismus je starým jako Židi. Zasadně odlišná skupina od těch, co tam byli. Měli jediného Boha, měli zvlaštné zakony o jidle, byli uzavřenou skupinou, nechtěli se přemišet, byly to pastevci a kočovali. Měli vyhrady ostatni civilizaváné společnosti (jako k imigrantím i dnes).
První diaspora byla nasilňe rozpylněná. Řimaní 160 jich také hnali (třikrat se vzbourali proti Řimanům, a Řimani rozhodli zničit židovský národ, židovský chram a zakazali jim být v Palestině ). 166 - byli všechni vyhnani a vznikaly židovské komunity po řiše rimské a pak, když se řiše pala, po uzemi evropském. Nepřijali řimských Bohů. Vavilončani a Řimani zničili chram, protože mysleli, že bez toho nebudou mít svou víru.
Když nemůžou mít chram, každý Žid bude mít chram v sebe. A nikdo to nevezme.
Když tak postavili svou identitu. Aby se uderžali skupinou, začali vznikat komunity kolem rabinu a rabinských škol. Každy chlapec musel ovladnou pismo, čtění a filozofie. Uzavřené komunity, které se neměšaly, protože nechtěly zaniknout.
Vznikají zakazy. Byly zakazané čisté povalaní, ale byly dovolené práci s penězí. To třebovalo abstraktné myšlení. Penězi nevznikají prácí (možná na Marse, ne ne této zemí ), ale obchodem. Podporovali se předsudky vůci židům, ale na druhé straně, kral zachraňoval jich, protože potřeboval penize. Ježíš, Mojžiš, Freud, Einstein.
Je antisimetismus zavistí mené schopních a mené hodnotných? Židi vždy byli pod obrovským tlakem a proto začinaly lezt nejlepší rysy. "první kruh".
Co vyvolá aktivitu:
1. Tlak
2. v období 18 st. začinají se padat ghetta, integrace. 2000 žijou v ghette a pak vliv ve společnost.
když začináme zpochybňovat tabu? tabu pada, když zhrutí organizace společnosti, naruší se sociální kontrola. Když se stratí struktura společnosti a začináme se ptát na elementarnější otázky.
Třeti a čtverta generaci židů byly integrovaní do společnosti. Antisemitismus va střední Evropě je mimiřadně velmi silny. Půjdeme do historie. 15-16. st židi byly vyhnaní zae zapadní Evropě a přijalo jich Polsko (byl nejdemokratický stat Evropy). Polský kral dal jim svobodu - bylo možně nenosit hvězdu, nosit obyčejné obličení, mohli mít zbraň a být v parlamentu.
zidí byli vzacné pro šlechtu, protože uměli psat, čist, počitat atd. židi pracovali jako spravci. Nebyli židi, ale spravci. V Rusku byla vetšina, tam neměli tak, jak v Polsku. židovské komunity schudnouli v Rusku, carská policie organizavala na nich pohromy za učelom vygnat židů z Ruska (bohatči odjeli do Ameriky, ostatní - na zapad do Rakouska. stavali se civilizovanímí europaní, protože přestavali mít odlišné rysy v obličení atd. integrovali se do společnosti evropské, ale přiliv židů vyvoloval negace).
V čechach nebyli židi cizinci, protože tady byli chraneni. vraceli z koncentračních taborů, majorita začinala jim dělat pohromy (jen ne v čechach). Proto rozhodli se vratit na svou zemí - do Izraela. Palestinci stali antisemitisty. Nebo snažili vychovat děti, aby zapomenouli na to, že jsou židi (ale to nedaří ).
Holocaust - organizované nasili, ale se souhlasu obyvatelstva. Jenom češi se nesouhlasili a nebyl tady žadný koncentrační tabor (terezin).
burokratická mašunerie. zabivají zakony a instituce. obyčejný člověk, občan, s tím nemá nic společného. Jenom má za to, že tu burokratie volil a podporuje. Koho je možné odsoudit za to? Všetkých, celý narod?
Jak je možné, že společnost a nemecký stat byly schopní organizovat takové nasili. mimořadné civilizovaní. jsou toho schopní Američaní, Češí atd? Jakýkoliv stát je schopen při splnění určitých podminek. Tolerance a diskriminace nasili - v IS text. Problématika předsudku. 10. stupňová škala. Jak předsudky se můžou přerodit do genocidy.
Předsudky jsou přirozené. + a -. Negativní názor na lidí. Pozitiva: máme rozlišné názory na lidi. Citime frustrace, jsme nešťastné. Hodnotime odlišnost jak něco, co ohrožuje. Stigmatizujeme lidí. Společnost přechazí nějakou krizou a politici nedavají lidem perspektivy a naději - tehdi lide hladají, kdo má za to. Má za to všechni, kdo jsou od nas odlišnými. Končí to pohromem a nasilím.
Organizováné nasili. štatnými institucemi byla organizováná genocida. Antisemitismus je starým jako Židi. Zasadně odlišná skupina od těch, co tam byli. Měli jediného Boha, měli zvlaštné zakony o jidle, byli uzavřenou skupinou, nechtěli se přemišet, byly to pastevci a kočovali. Měli vyhrady ostatni civilizaváné společnosti (jako k imigrantím i dnes).
První diaspora byla nasilňe rozpylněná. Řimaní 160 jich také hnali (třikrat se vzbourali proti Řimanům, a Řimani rozhodli zničit židovský národ, židovský chram a zakazali jim být v Palestině ). 166 - byli všechni vyhnani a vznikaly židovské komunity po řiše rimské a pak, když se řiše pala, po uzemi evropském. Nepřijali řimských Bohů. Vavilončani a Řimani zničili chram, protože mysleli, že bez toho nebudou mít svou víru.
Když nemůžou mít chram, každý Žid bude mít chram v sebe. A nikdo to nevezme.
Když tak postavili svou identitu. Aby se uderžali skupinou, začali vznikat komunity kolem rabinu a rabinských škol. Každy chlapec musel ovladnou pismo, čtění a filozofie. Uzavřené komunity, které se neměšaly, protože nechtěly zaniknout.
Vznikají zakazy. Byly zakazané čisté povalaní, ale byly dovolené práci s penězí. To třebovalo abstraktné myšlení. Penězi nevznikají prácí (možná na Marse, ne ne této zemí ), ale obchodem. Podporovali se předsudky vůci židům, ale na druhé straně, kral zachraňoval jich, protože potřeboval penize. Ježíš, Mojžiš, Freud, Einstein.
Je antisimetismus zavistí mené schopních a mené hodnotných? Židi vždy byli pod obrovským tlakem a proto začinaly lezt nejlepší rysy. "první kruh".
Co vyvolá aktivitu:
1. Tlak
2. v období 18 st. začinají se padat ghetta, integrace. 2000 žijou v ghette a pak vliv ve společnost.
když začináme zpochybňovat tabu? tabu pada, když zhrutí organizace společnosti, naruší se sociální kontrola. Když se stratí struktura společnosti a začináme se ptát na elementarnější otázky.
Třeti a čtverta generaci židů byly integrovaní do společnosti. Antisemitismus va střední Evropě je mimiřadně velmi silny. Půjdeme do historie. 15-16. st židi byly vyhnaní zae zapadní Evropě a přijalo jich Polsko (byl nejdemokratický stat Evropy). Polský kral dal jim svobodu - bylo možně nenosit hvězdu, nosit obyčejné obličení, mohli mít zbraň a být v parlamentu.
zidí byli vzacné pro šlechtu, protože uměli psat, čist, počitat atd. židi pracovali jako spravci. Nebyli židi, ale spravci. V Rusku byla vetšina, tam neměli tak, jak v Polsku. židovské komunity schudnouli v Rusku, carská policie organizavala na nich pohromy za učelom vygnat židů z Ruska (bohatči odjeli do Ameriky, ostatní - na zapad do Rakouska. stavali se civilizovanímí europaní, protože přestavali mít odlišné rysy v obličení atd. integrovali se do společnosti evropské, ale přiliv židů vyvoloval negace).
V čechach nebyli židi cizinci, protože tady byli chraneni. vraceli z koncentračních taborů, majorita začinala jim dělat pohromy (jen ne v čechach). Proto rozhodli se vratit na svou zemí - do Izraela. Palestinci stali antisemitisty. Nebo snažili vychovat děti, aby zapomenouli na to, že jsou židi (ale to nedaří ).
Holocaust - organizované nasili, ale se souhlasu obyvatelstva. Jenom češi se nesouhlasili a nebyl tady žadný koncentrační tabor (terezin).
burokratická mašunerie. zabivají zakony a instituce. obyčejný člověk, občan, s tím nemá nic společného. Jenom má za to, že tu burokratie volil a podporuje. Koho je možné odsoudit za to? Všetkých, celý narod?
Jak je možné, že společnost a nemecký stat byly schopní organizovat takové nasili. mimořadné civilizovaní. jsou toho schopní Američaní, Češí atd? Jakýkoliv stát je schopen při splnění určitých podminek. Tolerance a diskriminace nasili - v IS text. Problématika předsudku. 10. stupňová škala. Jak předsudky se můžou přerodit do genocidy.
Předsudky jsou přirozené. + a -. Negativní názor na lidí. Pozitiva: máme rozlišné názory na lidi. Citime frustrace, jsme nešťastné. Hodnotime odlišnost jak něco, co ohrožuje. Stigmatizujeme lidí. Společnost přechazí nějakou krizou a politici nedavají lidem perspektivy a naději - tehdi lide hladají, kdo má za to. Má za to všechni, kdo jsou od nas odlišnými. Končí to pohromem a nasilím.
Integrace je postupním vplyvaním bez vzdavaní ale se změnou původní idendity (! vzajemné - minotita a majorita). V Americe, VB atd je možná integrace. V ČR je možná asimilace.